hurm…  Sedih pun ade bila mengenangkan subjek ini Kemahiran Manipulatif. kadang-kadang takut pun ade… kelakar kan cam first nak jumpe kekasih hati bila nak masuk kelas ni… mula-mula mengenali subjek ni serius takut tapi sy cube jgk la sayang kat subjek ni …

           nak cite pengalaman projek sangat mencabar dan menguji kesabaran.. ye la orang beriman kan selalu diuji… sy memang X minat la pasal elektrik ni tp ne sentuh jugak. nak siap kan projek lampu ni ambik masa jugak la… tap cube sedaya upaya akhirnyaaa……………. saya berjaya jugk hiduupkan diod kat projek ni… siap kelip2 lg.. ya allah rasa hilang semua beban…. tengok ni taraaaa.!!!!

                                          

             lepas satu dugaan, dugaan baru yang lebih mencabar kesabaran, emosi, minda, fikiran, fizikal ba kata luar dalam mencabar lar…. kene wat projek loceng kalau diberi pilihan memang saya X nak sentuh dah tapi kan seronok jugk banyak benda saya tawwww dengan subjek ni… mule-mule memang x semangat nak wat sebab x leh nak bayangkan cam ne nak wat bende ni. kene lakar dulu, gerudi cm2 lah x siap la sehari… dengan berkat kesabaran yang tinggi!!! cewah macam la sabar sangat ikut kan hati cam nak campak je bende 2 mule2 loceng sy 2 bunyi,nya macam loceng b,penyakit. lawak sangat…  tp mesti la kite nak wat sebaik mungkin kan… semangat dari kawan2 semua loceng sy dah b,bunyi x tido malam tau memikirkan cam ne la nak idupkan loceng misteri ni…. lasss b,jaya jugk…

               tp klau sy la kan compem x bagun la klau bunyi cam 2…. tengok la ni cun x projrk loceng  sy

                      

    ko lah sebenarnya sy cme nak cakap. susah cam ne pun benda 2 kalu de usaha mesti berjayenye…. so usehe la e..       go2 cayok!!!!!!!!!!!!!!